Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

14 Kasım 2007

Kullanmadığınız Eşyalarınız Dost Eller'e Teslim



Hepimizin evlerinde kullanmadığı bir dolu eşyası var.
Kıyafetler dolaplara sığmıyor. Evler, bodrumlar kullanılmayan eşyalarla dolu.
Elimizi nereye atsak yıllardır el değmediğimiz bir dolu şey. Varlığını bile unutmuşuz.
İşte o bizim unuttuğumuz ve artık ihtiyaç duymadığımız her bir eşyaya ihtiyaç duyan çok insan var.
Mesela şehir dışından İstanbul'a gelmiş, ancak bir ev tutabilmiş bir öğrenci. Ev var. İçi bomboş.
O eve sizin evinizden neler gidebilir?
Kullanılır durumdaki her türlü elektrikli eşya, tabak, bardak, kaşık, çatal, tuzluk, evet bir tuzluk bile onların işine yarayacaktır.
Halı, kilim, işte bir ev için gerekli olduğunu düşündüğünüz ne varsa..

Öğrencilerden başka, bir ayakkabıya, kabana, pantolona, gömleğe, elbiseye, bir çoraba bile ihtiyaç duyacak insanlarımız var.

Benim şimdiye dek yardım konusunda düşündüğüm hep şuydu; kullanmadığım ne varsa, ev eşyasından ayakkabıya, gece lambasından bardağa, artık olmayan ya da giymediğim bütün kıyafetler; çocukların hem tertemiz hem küçülmüş bütün kıyafetlerini toplasam, bir telefonumla gelip alsa birileri, götürse ihtiyacı olana verse.

Birilerinin ihtiyacı var, biliyorum.
Benim de vermek istediğim bir dolu eşya var.
Ama bir türlü bir araya gelemiyoruz.
Nereye, kime vereceğim?
Nasıl ulaştıracağım ayrıca?
Tamam, sosyal yardımlaşma dernekleri var, kurumsallaşmış yardım birimleri var ve hatta bireysel çabalarla “var”dan alıp “yok’a ulaştıranlar var evet ama bunlar değil benim dediğim.

Araştırıyorum. Arıyorum birkaç yer.
Deniz Feneri kullanılmış eşya ve giysi kabul etmiyor.
Kızılay’ı arıyorum aynı cevap!
Diğer kuruluşlar alıyorlar, güzel ama onların da araçları yok. Evden almıyorlar yani.

Araya araya en sonunda buldum Dost Eller'i !
Beşiktaş Belediyesi bünyesinde 2,5 yıldır hizmet veren bir yardım birimi.
Başkan İsmail Ünal tarafından hayata geçirilmiş bir organizasyon ve benim yıllardır aradığım yer!
Numarayı arıyorum. Telefonun ucunda bir güler yüz! Gülsen Hanım. Anlatıyorum size anlattıklarımı ve çekinerek “Size güvenebilir miyim?” diye soruyorum.
Sonuçta yardım edeceğiz ama o yardım yerine ulaşacak mı? Aracıyla yapılan yardımlarda bu türlü bir endişe duymak gayet insani.
Büyük olgunlukla “Lütfen gelin görün çalışmalarımızı, karşılıklı konuşalım” diyor.
Konuşmamızın ertesi günü gidiyorum, gerekli bilgileri alıyorum.
Sizinle paylaşma zamanı şimdi.

İşleyiş şu:
Önce Dost Eller’i arıyorsunuz. Diyorsunuz ki; benim evimde şu kadar giysi var, artık kullanmadığım ama çalışır durumda şu ev eşyam var, dolabım var, makinam var,  okunmuş ve hala okunabilir kitaplarım var, lütfen gelip alır mısınız? (Ansiklopedi, dergi vs almıyorlar.)
O da sizden telefonunuzu ve adresinizi istiyor. Listeye adınızı yazıyor.
Araçları eğer o anda müsaitse hemen, değilse ilk müsait olduğu zaman ki -iki günü geçmiyor- sizi arayıp teyit aldıktan sonra gelip, evinizden eşyalarınızı teslim alıyorlar.

Sizden aldıklarını Beşiktaş Çırağan’daki merkezlerine götürüyorlar. Her bir parça tek tek kayıt altına alınıyor. Ayrıştırılıyor. Şehir dışına gönderilecekler kolileniyor. Kalanlar askılara yerleştiriliyor. İhtiyaç sahibi vatandaşlar gelip istedikleri giysiyi, eşyayı seçip, beğenip alıyorlar. Tabii dağıtım yapılırken de kayıt devam ediyor.





Ev eşyaları en çok öğrencilerin işine yarıyormuş. Sosyal Yardımlaşma Dernekleri’nin eğitim kollarından talepler geliyormuş ihtiyaç sahibi öğrenciler için. Yardımlar geldikçe öğrencilerle irtibat kuruyorlarmış, merkeze gelip istediklerini alabiliyorlarmış.

Yolunuzun üstüyse, alın iki poşet fazlanızı, götürün bırakın... Araçlar, uzaktan yardım etmek isteyenlere gitsin. Ben diyorum bunu. Onların bir şey dediği yok. Beşiktaş ve çevresinden yakın-uzak demeyip mutlaka alıyorlar. Gönül koymuşlar bu işe. Hiç gocunmuyor, hiç laf etmiyorlar...
(Beşiktaş kadar sistemli, mağazalı vs olmasa da bu birim Eyüp, Şişli ve Sarıyer Belediyeleri'nde de varmış. En iyisi siz de kendi belediyenizi arayıp sorun.)

Bu organizasyonda görev alan herkes, bağışladığınız her kalem eşyayı ihtiyaç sahiplerine ulaştırmak için büyük özveriyle çalışıyorlar. Onların elleri hem dost hem güvenilir. Gönlünüz ferah olsun.

Tek bir tuzluğun bile birinin işine yarayacağını bilmek, biri için bir şeyler yapıyor olmak iç ısıtıcı...
Sizin de belki vermek istedikleriniz vardır...
Bir de bu yazdıklarımdan bir kaç arkadaşınıza söz etseniz harika olur.
Birinizden biri, benim içimdeki heyecanı ve sevinci duyacaktır kesin...
Bir taneniz, bir tanesine ulaşsa kâr.


Adres:
Beşiktaş Belediyesi
Çırağan Cad.
No:77 Beşiktaş

Telefon: 0212 236 22 00
               0212 260 71 72


www.besiktas.bel.tr

DOST ELLER YARDIM ORGANİZASYONU

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...